poniedziałek, 17 grudnia 2012

Making faces

Mam dziś dla Was kolejną, moim zdaniem wartą uwagi, książkę. Może być świetnym pomysłem na prezent dla kogoś lub po prostu dla samej siebie ;) Ja sprawiłam ją sobie już jakiś czas temu i jestem z niej bardzo zadowolona. Moja jest w wersji angielskiej, jednak obecnie jest również dostępna w polskiej wersji językowej pt. "Makijaż - sztuka przemiany" (jeśli jesteście zainteresowane tutaj możecie zobaczyć kilka stron z polskiej wersji).




Książka podzielona została na 2 części - w pierwszej autor, czyli Kevyn Aucoin w bardzo przystępny sposób omawia poszczególne etapy makijażu. Mamy więc oddzielną stronę poświęconą podkładowi, korektorom, brwiom, konturowaniu itd.






Druga część przedstawia już pełne makijaże wykonane przez Kevyna zarówno na znanych postaciach (zobaczyć możemy Demi Moore, Janet Jackson, Drew Barrymore i wiele innych), jak również na zwykłych kobietach (w tym również na swojej mamie), które Kevyn spotkał na ulicy i zaczepił, ponieważ zafascynowały go swoją urodą.




Z książki możemy się naprawdę wiele nauczyć - Kevyn opisuje w niej wiele ciekawych i przydatnych technik i trików makijażowych.




Książka opatrzona została pięknymi fotografiami cieszącymi oko podczas oglądania. Uwielbiam ją wertować właśnie dla tych pięknych zdjęć, które często stają się inspiracjami również dla mnie.






Znacie "Making faces"? Może polecacie jeszcze inne książki traktujące o sztuce makijażu?

32 komentarze:

  1. Znam książkę jak i artystę ze słyszenia, w łapkach nie miałam. Jednak dla mnie jest zbędna, chociaż rozumiem jej zalety. Dużo uczę się z YT i to mi wystarcza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam nigdy o tej książce, ale wygląda na ciekawą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam i uwielbiam :) Zamawiałam w Empiku, także w wersji anglo :). Dzięki niej jestem w stanie sama wyregulować sobie brwi tak, żeby się nie oszpecić ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, że Ci się przydaje! obok Bobbi Brown jedna z lepszych pozycji makijażowych :)

      Usuń
  4. Jakie fajne.. ;D Książka warta uwagi na pewno.. Kurcze, kiedy ja sobie wreszcie kupie jakąś książkę?

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka ksiązka by mi się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham takie książki :) mam na nie specjalną półeczkę:) ech te nasze pasje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. dostałam na mikołaja bo była na mojej chciej liście - książka jest genialna;) polecam, nawet ja już po szkole wizażu z niej coś się nauczyłam i zamierzam częściej do niej sięgać;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Musi być przydatna, pierwszy raz ją widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze mówiąc wcześniej nie słyszałam o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie umiem nawet z obrazków zrobić tak ładnego makijażu, jestem antytalent :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet jeżeli to masz smykałkę do innych rzeczy, np. genialne zdjęcia robisz!

      Usuń
  11. Krok po kroku, fajna, przydatna książka:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam żadnej takiej książki, kiedyś się w jakąś zaopatrzę. Przyjemna, praktyczna lekturka:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj bardzo chciałabym taką dostać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja nie jestem do końca przekonana, czy potrafiłabym nauczyć się makijażu z książki. Chyba muszę zobaczyć na własne oczy te wszystkie techniki - chociażby z YT, to moje kompendium wiedzy na ten moment. Ale o tej książce słyszałam wiele dobrego, to fakt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie książka jest podsumowaniem, zdecydowanie łatwiej nauczyć się oglądając jak makijaż powstaje w ruchu - zgadzam się w 100% i dlatego YT-owe tutoriale cieszą się takim powodzeniem :)

      Usuń
  15. Chciałabym się poddać takiemu makijażowi :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...