niedziela, 23 września 2012

DIY: Jak zrobić bransoletkę techniką makramy part II

Dziś pokażę Wam jak zrobić makramową bransoletkę z koralikami. Wygląda dużo bardziej efektownie niż pokazywana ostatnio wersja podstawowa.




Robi się ją bardzo prosto :) Do wykonania potrzebujemy:
  • sznurek woskowany o grubości 1mm (potrzebne będą nam ok. 3 metry)
  • koraliki (moje o średnicy 6mm)
  • nożyczki
  • taśmę
  • przyda się również klej do tkanin (u mnie znów kropelka, która nie znalazła się na zdjęciu)




3 metrowy sznurek dzielimy na następujące kawałki: jeden dwumetrowy i dwa półmetrowe, a następnie przygotowujemy sobie następującą konsytrukcję. Dwa półmetrowe sznurki przyklejamy do stołu na górze i dole, a dwumetrowym robimy na nich pierwszy super. Na oba krótsze sznurki nawlekamy koraliki (u mnie potrzebnych było 34). Wyglądać powinno to mniej więcej tak:




Zaczynamy plecenie. Przesuwamy pierwszy koralik do samej góry i zaczynamy węzeł od sznurka po tej samej stronie co koralik. Węzły zawiązujemy w ten sam sposób, jak robiłyśmy to w wersji podstawowej. Jeśli coś jest niejasne odsyłam do tego posta.








Przesuwamy kolejny koralik do góry i zaczynamy węzeł od sznurka po lewej stronie:

 








Po kilku koralikach nasza bransoletka powinna wyglądać tak:




Zakańczamy, tak jak poprzednio, supełkiem nie obejmującym dwóch sznurków bazowych i odcinamy pozostałe końcówki. Na supeł możemy nałożyć kroplę kleju.




Zakończenie bransoletki wygląda identycznie jak w poprzedniej tyle, że składa się z 4 a nie 2 sznurków.




Koniec! Teraz pozostaje nam tylko cieszyć się naszą śliczną, samodzielnie wykonaną bransoletką :)

Jak Wam poszło? Pokażcie swoje dzieła :)

27 komentarzy:

  1. jak będę miała trochę więcej czasu, na pewno spróbuję taką wykonać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja próbowałam taką bransoletkę zrobić z rzemyków i mi w ogóle nie wychodziła :P
    Ale praktyka czyni mistrza :P Jutro kupię potrzebne rzeczy i zaczynam robić takie bransoletki :p
    Zapraszam :)
    http://delancydame.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. o niee, za trudne dla mnie haha :D

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja zrobię! Zaraz zamawiam koraliki! :))) I wersję podstawową też zamierzam popełnić, muszę tylko pomyśleć nad kolorystyką :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolorystyka jest kluczowa ;) ja spędziłam ostatnio godzinę w pasmanterii grzebiąc w koszykach - pani się ze mnie śmiała :D

      Usuń
  5. Prześliczna ale mi by pewnie nie wyszła :D

    OdpowiedzUsuń
  6. mi to jedna brak cierpliwosci :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na szczęście w ciągu tych ok. 20 minut jeszcze nie zdążam się zirytować ;)

      Usuń
  7. ja niestety takich cudów nie potrafię tworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ah jakie to efektowne i urocze, muszę koniecznie znaleźć czas aby taką stworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest śliczna i jak prosta do zrobienia , jak znajde swoje koraliki to na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. już od miesiąca przymierzam się do zrobienia tej bransoletki, ale jakośnie mogę się zebrać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zbliżają się długie, jesienne wieczory - czasu będzie aż za dużo ;)

      Usuń
  11. Trzeba znaleźć czas i próbować. Dzięki na instruktaż, z pewnością skorzystam:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki takim blogom jak Twój teraz sama wykonuję takie bransoletki :). Obserwuję!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. jest przepiękna, na pewno spróbuję taką zrobić :-) zapisuje w zakładkach i jutro biegnę po sznurek!

    OdpowiedzUsuń
  14. wytłumacz mi jak zrobić zakończenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. wytłumacz mi jak zrobić zakończenie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...