czwartek, 7 marca 2013

Kulinarnie: kurczak z tapenadą i zapiekanymi ziemniakami

Dziś pomysł na bardzo prosty i szybki, a jednocześnie pyszny i ciekawy obiad. Oliwkową tapenadę i aromatyczne chorizo uwielbiam. Tym razem moją ulubioną oliwkową pastę wpakowałam do kurczaka (reszta - jeśli sie tylko coś ostanie, smakuje świetnie na świeżym, chrupiącym pieczywie ;).




Składniki:
  • 2 małe piersi z kurczaka
  • 150g czarnych oliwek
  • 1 łyżka kaparów
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek
  • łyżeczka soku z cytryny
  • kilka ziemniaków
  • mała cebula
  • kawałek kiełbasy chorizo
  • puszka pomidorów w kawałkach

Przygotowanie:
  • Do piekarnika nagrzanego do 200 st. C wkładamy ziemniaki skropione oliwą i pprzyprawione solą i pieprzem. Pieczemy przez ok. 45 minut w zależności od ich wielkości.
  • Oliwki, kapary, ząbek czosnku, sok z cytryny i odrobinę oliwy z oliwek miksujemy w blenderze na pastę. Piersi z kurczaka nacinamy i w kieszonki wkadamy pastę. Pieczemy w piekarniku przez ok. 20-25 minut.
  • Na patelni podsmażamy na oliwie posiekaną cebulę, czosnek i pokrojoną w plastry kiełbasę chorizo. Po 5 minutach dodajemy pomidory i gotujemy 5-10 minut redukując sos. Polewamy nim przypieczone ziemniaki i podajemy z kurczakiem.

Co myślicie? Dacie tapenadzie szansę?

10 komentarzy:

  1. wygląda pysznie i ja zawsze uwielbiam takie przekąski ale niestety na razie muszę odpuścić;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudownie, niestety mój piekarnik nie działa. :C

    Serdecznie zapraszam do mnie. :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju, kiedy ja się wreszcie zabiorę za gotowanie ... Ten zestaw wygląda zdecydowanie PYSZNIE :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie!
    I jest to danie łatwe w przygotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. apetycznie się zapowiada :)
    aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Całe szczęście, że trafiłam na ten post po zjedzeniu obiadu...Inaczej bym się zaśliniła na amen :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dam szanse, już zapisałam sobie w ulubionych by przypadkiem przepisu nie zgubić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mm, smaka mi narobiłaś :)
    Pozdrawiam malinową koleżanke i obserwuje :)
    easy-life-easy-beauty-easy-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...