czwartek, 2 maja 2013

Ulubiony duet nawilżający

Już od dłuższej chwili trąbię wszech i wobec o mojej fascynacji olejem ze słodkich migdałów. Stwierdziłam więc, że przyszła pora na dłuższą notkę na ten temat. Na olej skusiłam się podczas zakupów w drogerii DOZ, a przekonała mnie ostatecznie do zakupu niska cena (12,09PLN za 100ml) i bardzo dobre opinie na Wizażu. I nie mogłam trafić lepiej ;)




Przyznam, że jeszcze jakiś czas temu nie wyobrażałam sobie nakładania oleju na twarz, nie przy mojej mieszanej, skłonnej do przetłuszczania się cerze. Nic bardziej mylnego! Moja skóra nie tylko na tym nie ucierpiała, a nawet, mogę ze spokojnym sumienie powiedzieć, że sporo zyskała. Odkąd włączyła olej w pielęgnację mojej cery, skóra stała się bardziej miękka i przyjemniejsza w dotyku. Nie mam też żadnych problemów z przesuszeniem na policzkach, które od czasu do czasu mi doskwierało. Co dla mnie ogromnie istotne olej świetnie się wchłania i jestem w stanie nakładać go na skórę również rano, przed wykonaniem makijażu. Obecnie zrezygnowałam całkowicie ze stosowania kremów i polegam w 100% na olejku.

Co więcej olejek można stosować na wiele sposobów:
  • nakładać na twarz
  • nawilżać nim ciało
  • stosować do masażu ciała
  • nakładać na suche skórki wokół paznokci
  • dodawać do maseczek z glinki, aby zapobiec przesuszeniu skóry
  • aplikować na końce włosów w celu ich zabezpieczenia
  • dodawać do masek na włosy




Prawie od samego początku towarzyszy mu kwas hialuronowy (trafił do moich hitów kosmetycznych za mniej niż 10PLN -> KLIK), na który skusiłam się podczas zakupów na portalu Zrób Sobie Krem. Wybrałam wersję potrójną 1,5% (7,99PLN za 30g), która wydawała mi się być najkorzystniejsza dla skóry, ponieważ zawiera w sobie cząsteczki kwasu w trzech różnych rozmiarach - duże cząsteczki nawilżają warstwę rogową naskórka, a te najmniejsze korzystnie wpływają na odbudowę uszkodzonego naskórka, który na nowo pokrywa się nabłonkiem (korzystne przy stosowaniu kwasów). Kwas hialuronowy postanowiłam mieszać razem z olejkiem. W zagłębienie dłoni wylewam odrobinę oleju, a do niego dodaję sporą kroplę kwasu. Całość mieszam opuszkiem palca i nakładam na twarz, szyję i dekolt. 


olej ze słodkich migdałów + kwas hialuronowy


Resztkę wmasowuję w skórki wokół paznokci i dłonie - muszę przyznać, że moje skórki jeszcze nigdy nie były w tak dobrej kondycji jak teraz! Mam wrażenie, że olejek zmieszany z kwasem wchłania się dużo łatwiej i skuteczniej, a moja skóra szybciej wraca do przyjemnego matu. Kwas hialuronowy można dodawać również do stosowanych kremów, toników, szamponów. Ogólnie jest świetną i niedrogą inwestycją.

Na półeczce czeka już na mnie krem rokitnikowy Sylveco, ale przyznam, że tak pokochałam nakładanie olejku z kwasem, że nie mogę się od niego oderwać ;)

Znacie, stosujecie? Jakie są Wasze doświadczenia z olejami i kwasem hialuronowym?

31 komentarzy:

  1. Przyznam szczerze, że nigdy nie próbowałam takiego połączenia. Gdy wykończę mój olej arganowy zainwestuję w słodkie migdały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję się skuszona :)
    Wydaje mi się, że może to być duet idealny również i dla mnie :)
    Ja mam olej migdałowo-arganowy z Alverde.
    Wklepuję go w dekolt.
    Pięknie nawilża i odżywia skórę. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kusi mnie to alverde, kusi! połączenie argan i migdał też musi być super :)

      Usuń
  3. Nie wiedziałam, ze taki olejek mozba nakładać na twarz :-) Ale jesli dobrze sie wchłania to dlaczego by nie sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. okazuje się, że można i świetnie się w tej roli sprawdza ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. warto zaryzykować - zawsze znajdzie się dla niego jakieś zastosowanie :)

      Usuń
  5. Już od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem oleju ze słodkich migdałów, boję się że mnie zapcha lub e twarz bd się bardziej świecić ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic takiego się u mnie nie wydarzyło, a świecenie jest mniejsze niż po wielu kremach :)

      Usuń
  6. Muszę dokupić ten olej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też lubię oleje na twarz, ale z kwasem hialouronowym nie próbowałam, zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam problem ze skórkami.
    Poczytam jeszcze kilka recenzji, i jak faktycznie jest taki dobry, ten olej, to kupie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachęciłaś mnie tą mieszanką

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak będę w Polsce to na pewno zakupię ten olejek:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo chętnie wypróbuję tę mieszankę! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a czy on pachnie migdałami?
    mam na niego ochotę, ale muszę poczekać z kupnem, aż zużyję te oeljki, które mam już u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się nad tym zastanawiałam kupując go, ale nie, nie ma żadnego zapachu ;)

      Usuń
  13. Już miałam różne olejki, najbardziej lubię arganowy i jeszcze nie znalazłam lepszego dla siebie...

    OdpowiedzUsuń
  14. Na ten olej będę polować, kiedy skończę moje z Alverde :)

    OdpowiedzUsuń
  15. kurczę, ten olej ze słodkich migdałów mnie zainteresował, muszę się za nim rozejrzeć ! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię oleje z tej firmy, są dobre i cena nie zwala z nóg :) Migdałek czasem mnie zapcha, ale ogólnie jest wporzo :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Gdzie można dostać olej ze słodkich migdałów?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...